joi, 22 martie 2018

SCHIMBĂRI ESENȚIALE!


Mi-am luat un lanț! Și cușcă!
Să văd - cine mă mai mușcă?
Iute! s-a intrat la bănuieli-
-Vita! a redus din cheltuieli!

M-am dotat,cu cele clare,
Pentru simpla apărare!
Una-două, sunt mușcat!
Deci, contrâns și micșorat!

Mi-am propus - să-mi schimb dantura!
Ca să-mi iasă mușcătura!
Și, mai nou, tind să înclin,
Pentru-o pungă, cu venin!

Mi-au făcut, cadou, o zgardă!
Cică, nu vor să mă piardă!
Însă, nu de azi, de ieri,
Geme, țara, de hingheri!

Numai că se stă la cioace!
Câinii, nu mai stau pe ace,
Că nu sunt, ei, cei vizați!
Alții, ar fi trebuit, triați!

Am scăpat și mi-e rușine
Când au pus, șeaua, pe mine!
Ori sunt câine, ori un bou!
Oricum, car poveri! Din nou!

Am ajuns, fulgii, să-mi sară!
Parcă sunt...găină chioară!
Drept urmare, am ales
Să mă dau, cu gel, mai des!

Ne-nvățat cu prea-ușorul,
Vreau să-mi iau, puțin, eu, zborul!
Dar tot sunt neîmpăcat-
Cioc! Aripi! Mi le-au tăiat!

Mi-am luat, troacă, din scoici!
Că se poartă, azi, la porci!
Pentru bietul meu șorici,
Mi-am luat șampon, c-urzici!

Ca să fiu, cum sunt și alții,
Am tăiat apa! Și cârnații!
Am trecut, ca orișicare,
Să mănânc fructe de mare!

Asta, da! eman-ciupire!
Schimbăm totul, în neștire!
Dar schimbări esențiale
Nu se văd, la fiecare!

Vine Paștele! Care-o fi rostul
Să începi, atunci, cu postul?
Schimbi, esențial, macazul,
Și-ai rămas, tot, cu necazul?

Domnii noștri să trăiască,
Că n-au ouă! Și nici pască...!
Și, așa cum le este felul,
Ne-au lăsat, doar nouă,... mielul!

Niciun comentariu: