miercuri, 21 martie 2018

GHINION!


Ce ghinion! ca întro țară, fără de pereche,
Să fie boși, cei doar întro ureche!
Și aia bleagă și cam nespălată!
Ar trebuie, mai des, zmucită și frecată!

Ce ghinion! ca pe-un meleag străvechi,
Să aibă surdul, o droaie de urechi!
Iar mutul, să declame, în dezmăț, minciuni!
La naiba cu prostia, oameni buni!

Tot ghinion - ne credem niște săraci reduși,
Care stau, smirnă! acolo unde-s puși!
Că trebuie, să stăm doar aplecați,
În fața, a tot soiul, de... -ngâmfați!

O fi cu ghinion, să fii Muntean?
Oltean sau Maramureșan?
Moldav? Sau un Maghiar născut?
Atunci, ce mama  naibii, ne-a păscut?

De ce să ținem, noi, acest ison,
Dacă ne poartă, vezi Doamne! ghinion?
E un cuvânt! Și nu-i prea remarcat!
De asta, mă irit! Și m-am cam enervat!

Ce simplu e, să zici că-i ghinion!
Pare metaforă! Sau, poate un dicton!
De fapt, e umilință! Dispreț! Zero barat!
Culmea, n-ai dreptul, să fii nici supărat!

De caracter, demult, m-am dezbrăcat!
Nu vreau să mai trăiesc, dintr-un etern oftat!
M-am dezumflat, cu zgomot, ca sifonul-
De ce să mă tot pască, aiurea, ghinionul?

Nu-i vorba, doar, de ghinion! Mai sunt cuvinte
Care mă ard! În suflet și în minte!
Noi le-am lăsat, să intre, pe sub piele,
De nu putem scăpa, în veci, în pururea, de ele!

Hoți! Hoție! Necazuri și prostie!
Dezamăgire! Ură! Lene! Sărăcie!
Neliniște! Tăcere!Umilință!
Descurajare! Scârbă! Neștiință!

Dar, ghinion! n-avem vocabular,
Dar avem suflet! E vesel și hoinar!
Avem, în straiță, dosite și de pus pe rană,
Cuvinte, ce ni-s inimă și hrană!

Avem iubire, neam, frăție, demnitate!
Speranță! Viitor! Credință și dreptate!
Așa că, ghinion! Cel care-l pomenește
Să-l aibă, toată viața, în pat, de și-l dorește!

Dar, uite-așa! se crede de bon -ton
Să dai, din ghinion, în ghinion!
Și, fiecare, înțelege, în felul lui, cuvântul!
Și-atunci, să nu te-ntrebi-
Cum ne-o răbda pământul?


Niciun comentariu: