sâmbătă, 31 martie 2018

BALOANE DE SĂPUN


        M-am trezit, închis, întrun balon de săpun!  Redus la dimensiunea unei furnici, mă rostogoleam, odată cu bietul meu balon, împreună cu bagajele luate în grabă. Nu erau, după cum presupuneți, valize și genți, ci doar amintiri și noile regulamente, după care se ghidează avioanele, când vremea e tulbure.

                Balonul meu s-a spart, când ne-am ciocnit de cruda realitate – fiecare dintre noi, zace în câte un balon de săpun! Partea proastă e că fiecare, după posibilități, dispune de un balon,  mai mic sau mai mare. Unii își cară averile, așa că balonul lor e mai mare! Și pot să-i ia, pe cei mai mărunți, în balon! Pentru unii, rara avis, nu ajunge doar un singur balon, și-au încropit un mănunchi, cu care zboară pe deasupra noastră! Pe deasupra lucrurilor! În balonul lor de săpun, se simt zei săpunari, lumea lor e diferită, de lumea baloanelor de săpun, destinată celor mărunți! Ei zboară întro lume paralelă! Unde am mai auzit, eu, cuvântul ăsta - paralel? Tot întrun balon de săpun? 
               Ce-ar fi dacă am lua un ac și le-am sparge baloanele, s-ar trezi cu picioarele pe pământ?
                Balonul meu e strâmt, m-am cam îngrășat și nu mai încap în el! Plus că mă strângea, de când mi-a fost repartizat! Fusese proiectat pentru unul mediu, slăbănog! Din economie, fabrica de baloane a redus dimensiunile standard, sub cote! Au mai obținut, astfel, peste 100.000 de baloane, mărime mică! Și cam subțiri, te ia cu frig, numai cât le vezi!
                Știți care-i baiul? Baloanele de săpun, de pe piață, au fost proiectate tot cu WC, în fundul balonului! Costurile erau prea mari, că să dispună și de utilități, apă și gaze, la discreție! Oricum, le plătim întreit! Singurul lucru bun, la balonul standard, e  săpunul folosit, miroase a levănțică! Sau a valeriană, să stai cuminte, în balonul tău!
Tocmai ce-a trecut, cu balonul, unul - numai șampon, peste tot! Lui îi place - fără săpun! Mai mult pe uscat!
Vreo câțiva și-au umplut balonul personal, cu tărie! Altfel, nu-mi explic de ce sunt așa de amețiți! Mult și mari amețiți! Se rotesc, în zbor, pe două cărări! Numai că, n-o nimeresc pe cea care trebuie! Cum? i-a amețit măreția și orgoliul?
De la săpun, cei mai mulți fac clăbuci la gură. Depinde cum deschizi gura! De aia, nu-mi place să deschid gura, nu știu cât săpun întră-n ea! Capacitiv vorbind, ar fi destul loc, să fac, și eu, clăbuci! Am pierdut, însă, manualul de utilizare al clăbucilor! De fapt, manualul pentru balon! Că l-aș mai umfla un pic, ca să nu mă umfle, alții, pe mine!
Cât de minunat e în lumea baloanelor de săpun! Plutești încet, printre multe baloane de săpun, uiți de-al tău, că n-are  aer condiționat! Că și aerul e condiționat, nu numai viața în interiorul unui balon de săpun!
Pentru mine, micul și răutăciosul arici, e mai complicat! Nici nu mai știu câte baloane, din astea, am spart! Unele, mi-au rămas  mici! Altele, nici n-au apucat să se umfle, și le-am spart, doar nu era să înțepenesc în aceeași poziție! Mai am, încă, țepii ascuțiți!
Din cauza baloanelor de săpun, mi-am făcut mulțime de dușmani! Deși sunt nevinovat, nu îmi stă în intenție, să sparg baloanele altora! Să stea liniștiți, în ele, până devin unsuroși! Dar ce pot să fac, dacă am țepi? Credeți că mie nu mi-e greu,  să vedeți ce sângerez? De la țepi!
 Și atunci! de ce-mi arată degetul, ridicat în sus, mulți dintre cei cu care intru în contact? Că nu vreau să sparg nimănui balonul  de săpun! Nu pot să-mi controlez țepii, pe penuria asta de imaginație!
Aș fi vrut să vând, și eu, baloane de săpun, dar e plină lumea de vânzători! Unul în plus și, mai ales, țepos, n-are ce căuta întro lume unde balonul de săpun e la purtător!

Niciun comentariu: