sâmbătă, 10 martie 2018

MI S-A URCAT O BROASCĂ-N CAP!


Mi s-a urcat o broască-n cap!
Și-orăcăie, că-i violată!
Am încercat, de ea, să scap!
Nu pot! Și cred că e sudată!

Nu-i prima dată când captez,
Așa ceva, ciudat, precum e broasca!
Am prins și fluturi ecosez!
Și chiar ceva, ce seamănă cu iasca!

Am capul plin cu norme și răchită!
Mi-e teamă c-am să prind și-un guturai!
Iar broasca asta, parcă e tâmpită!
Orăcăie că e un bivol, în tramvai!

Am s-o cobor, la prima cotitură!
Mă deranjează că nu-i mută, ca un bec!
Mai bănuiesc, că e o corcitură
Dintre un șarpe și un pui de melc!

A apărut când mintea scremea gânduri,
Nici nu-mi doream prisos de-ngrămădeală!
E nesimțită! Și, în două rânduri,
Mi-a și cerut o scurtă tăvăleală!

Am, însă, dubii, că broasca e pe bune!
Nu se comportă, cum  e nimerit!
Mi-e teamă că o să descoper, mâine,
Că e doar un gândăcel acoperit!

Ce? n-ați auzit că-i plină lumea asta
De-acoperiți și alte ciudățenii?
De ce n-ar fi și broasca mea, ca proasta,
Vreo mare sculă? Sau un pui de genii?

Mai rău că s-a-ngrășat și dă să cadă!
Mă cam jenează, alunecă-ntro parte!
De ce o țin pe cap, și nu în cadă?
Mi-e teamă că ar vrea s-o duc în spate!

În spate, am cuibarul plin! Mi-au pus, mulțime!
O broască-mi mai lipsește și e-ntreg tacâmul!
Am griji, necazuri, scărbă și grăsime!
Și ochelari de cal! Probleme, cu duiumul!

Decât s-aud cu urlă-n mine egoismul
Și să privesc cum soarele apune,
Mai bine mă ocup și cu turismul,
Măcar, cu broasca-n cap, de n-aș rămâne!

De stau și meditez - nu-i rău cu broasca!
Abia n-aud, cum țipă-n mine, indulgența!
Da-mi strică echilibrul, mândria și cu creasta!
Mă face hătru și-mi înneacă descendența!

OK! Așa-s interesant și pus pe șagă!
Nu dau din coadă, nu mă clatin și nu mușc!
Cu broasca mea, pe cap, ceva se leagă -
Rămâne gura slobobă, și degete, să-mpușc!

De ce accept o broască și nu, o  făzăniță?
De ce nu, o libelulă! Sau, poate-un simplu cal?
Îi las, pe alții, să poarte stea în frunte!
Eu și cu broasca mea, rămânem la normal!



Niciun comentariu: