vineri, 20 iulie 2018

CUI VINDEM PEPENI?

Cinstit vă spun, ca la prieteni -
Cui vindem noi grămezile de pepeni?
Că pe toți cei ce-aveau un gust amar
Noi i-am vândut, lejer, la grădinar!

Nu erau pepeni, ci copaci?
Ei, vorba aia, niște strâmbe de araci!
Ce-ați vrea, să stăm, să îi băgăm pe foc?
Mama Natură ni-i dă, mereu, la loc!

La urma urmei, dacă lemnul să stea
Mai bine  să-l ia alții, tăiat în cherestea!
Luăm, noi, cheresteaua, uscată și tratată,
Să facem foc, din ea, că doar e importată!

Nu vindem pepeni? Noi mai avem mălai?
Pe care ni-l vând sârbii, pe foarte mulți parai?
Avem și grâu, și varză, și, mai ales dovleci!
Avem tărâțe-n creștet și murături, în beci!

A cam uitat românul, c-a pus un rămășag-
Să nu mai vândă pepeni, făcuți din furtișag!
A și uitat românul, răzându-și din tuleie,
Că poate face bani din curcubitaceae!

De ce să chinuiască și să facă, la olițe,
Când poasă vândă-n târg, mulțimi de lubenițe?
Și dacă se întâmplă, să fie vreun abuz,
Nu-i mult mai omenește, să pape un harbuz?

De ce să stea întors, cu fața la perete,
Când poate să digere, senin, un curcubete?
Sau, respectând și genul, cu mintea-mi de arici,
Am spune că e bine să vinzi doar curcubici!

Luarăm de la pepeni, doar galbena culoare
Apoi noi am vândut-o - nu folosim tractoare!
Și nici nu acceptăm motivul, să fie ca refren
Că mergem, în căruță, mai repede ca-n tren!

De aia zic - managentul e slab, sucit și șui -
Ne vând alții, pe pepeni, și ținem pofta-n cui!
Cui să mai vindem pepeni, că i-am mâncat pe toți?
Că - plină țara asta, de pepeni, slugi și hoți!

Visăm mulțimi de pepeni! cu vârfuri pân’ la cer!
Dar când o să se-ntâmple, rămâne un mister!
A mai rămas -  să râdem, ignoranți și țepeni,
Tot ascultând promisiuni, care ne scot din pepeni!

Ce mică este lumea, când dulcele ei miez
Se-nvârte-n jurul nostru, precum un titirez!
Și-atâtea vorbe-s goale! Nu ai nici ce să piepteni
Cusute-s cu-ață albă și mult umflate-n pepeni!

Mi s-a acrit de pepeni !aștept să-mi dea Mamaia
Doar frunză de urzică și gustul de papaia!
Nu mai vreau pepeni! Mă simt precum Othello
Care crăpa, într-însul, trei kile de Pomelo!

Vedeți ce simplu e? Ce pepeni mici, trecuți?
Mai bine vindem aur, ca niște prefăcuți!
Că știe-o lume-ntreagă – românu-i prefăcut!
El e bogat, cu sacul, atunci când nu-i vândut!

Și-i gras, ca și un pepene în curs de reciclare!
Și se va îngrășamai tare, că altă treabă n-are!
Mai speră că-ntro zi el va vedea, că-s țepeni.
Pe cei care plesnesc de bine! Și nu-s pepeni!

Niciun comentariu: