joi, 19 iulie 2018

STAU CU DEGETU-N NAS ȘI MĂ MINUNEZ...!



Deorece poziția degetului meu a devenit o problemă națională, ba, aș zice, internațională, l-am vârât în altă parte, după cum mi s-a sugerat! Așa a poposit, temporar, în nas, să nu mai simt mirosul de prostie, amestecată cu dispreț! Ce spuneți, că prostia nu miroase? Corect, dar efectele ei put!
   Cum zicea nea Ion Rămurică, în “Jumuleli din copilărie”, nu știu cum alții sunt, dar eu, unul, nu știu ce pielea cactusului! să mai cred despre creierul tumefiat al mult-hăuliților aleși ai neamului, care pot valida asemenea stupizenii astro-nautice, cum ar fi următoarea! Nici nu pot crede că-i reală situația, așa cum nu-mi vine să cred că trăiesc întro țară bananieră, în curs de deflorare!
  Să vedem dacă am înțeles corect - vreo câțiva marțafoi cu veleități de hoț, trag, pe durată medie și scurtă, niște spargeri la mulțimi de magazine și personaje particolere! Spre uimirea mea, a lor și-a polițiștilor, sunt prinși și capsați, cu ambele urechi, de ușa pușcăriei. Trec ani și hoții devin majori, dar procesul lor tot nu se termină. Unii din păgubiți uită pentru ce așteaptă, așa că renunță la a mai aștepta dreptatea și frăția, cum stă bine-n România! Ho! că nu sunteți de capul vostru! să faceți ce vreți! Ia veniți periodic, să mai dați câte-o declarație, să nu care cumva, să credeți că v-a uitat cineva! Nu mai vreți, v-ați săturat de dreptate? Cine v-a pus să reclamați spargerile, mama lui Petru Rareș? Vreți să favorizați infractorul sau ați căzut la pace cu el? Nu e chiar așa simplu - dacă nu mai vreți frecuș, dați scris că-i iertați pe hoți! Că nu mai vreți nici pipi de iapă, de la ei, și-așa vă alegeți cu buzișoarele umflate!
   Acum, că tot ne-ați pus pe drumuri, tre'be să plătiți cheltuielile de judecată, plus motorina pentru transport, plus orele suplimen-taure, plus cafea și gogoșile polițiștilor și grefierelor!
   Ați văzut ce simplu e? După ce te lasă hoții fără jartiere, chiloți și umbrelă, bașca sacul de dormit, trebuie să mai plătești și chirie, că doar nimic nu-i pe gratis! Zău dacă înțeleg care - i logica - eu, cu fundu’ belit, și tot eu, cumpăr plasture?
   Cred că cine emite asemenea inepții, are-n tărtăcuță pufuleți! Mi-e greu să cred că actul normativ are scopul de a te descuraja în a-ți căuta dreptate! Deși e mai mult ca posibil! Asta îmi aduce aminte de-o chestie - trestie mai veche, când v-am povestit ce mi-a zis nea președintele de tribunal -  BĂ GOGOAȘĂ, LEGILE SUNT FĂCUTE DE AVOCAȚI ȘI JURIȘTI, SĂ-ȘI POATĂ SALVA CLIENȚII! Dar nouă, la hăiștelalți, cine ne dă dreptate, ghiocul babei Nutela?
   Să luăm alt caz - vin hoții și sparg un magazin! Nu fură decât țigări și mărunțișul din sertar! Fac, însă, stricăciuni de vreo 6.ooo lei, supărați că n-au găsit mare telemea, au spart ușa, rafturile și ce-au prins în mână și-n picior. Au avut în intenție și-un mic incendiu, după ce-au violat niște sticloanțe! Tot tacâmul, numai că s-au lălăit prea mult și-au uitat să aprindă focul.
    A doua zi, personalul unității pierde toată ziua, să facă inventar și curățenie. Sfârșit cu final neașteptat - hoții n-au fost prinși niciodată, posibil să fi decedat de râs! Patronul s-a ales cu o amendă grasă, că nu avea alarmă! Bine că nu l-au taxat ISU, pentru tentativa de incendiu! Tragem liniuță – marfă furată, stricăciuni, amendă, timp pierdut, nervi la ceaun, pauză - hoți! Plus că n-ai voie să-ți faci, singur, dreptate, că ajungi rapid la pușcărie!
   Și atunci, de ce mai cotizez la Stat? Că dividende, nu primesc la banii dați!
   Mai țineți minte chestia cu SISTEMUL? Aia, pe care o tot duc eu la gură? Degeaba înjurăm pe toți ăia care fac să pară lucrurile serioase, niște împuțiciuni, nu nimerim pe cine trebuie – pe ăia care fac legile să pară tort cu frișcă, cu moț special! E vinovat polițistul, pompierul, judecătorul, hoțul sau păgubașul? NU! NOI CARE VOTĂM VINOVAȚII! ÎI ÎMPINGEM ÎN FAȚĂ PE CEI CARE NE SAPĂ GROAPA! Și o sapă adânc!
    Nu e nici un loc în lumea asta unde curge hidromelul, dar nu-i loc, ca la noi, unde leapădă doar mielul! Dăm vina pe țara asta, săraca, pentru schizofrenicii noștri, și ne urâm pentru asta! Cum de am ajuns să spunem –  E FRUMOASĂ ȚARA ASTA, DAR PĂCAT CĂ-I POPULATĂ? Nu cunoașteți ultima melodie pe temă?  Sunteți depășiți!
    Stau cu degetul meu băgăcios, în nas, să nu mai simt mirosul banilor furați! Să nu mai pută orice am face, de parcă doar noi ne-am făcut-o, cu lăbuța noastră! Și i-am făcut oameni, și pe alții! Asta nu mă împiedică să nu mă gândesc, ca toată lumea, cum să fentez legea, care-i atât de fentoasă, că merită fentată! Numai că mi-aș dori să mai și faultez, câteodată, nu v-am spus pe cine! Nu pot din cauza degetului din nas, care-mi intră-n sinusuri, de atâta efort intelectual! Îți trebuie, frate, mult efort, să stai cu degetu-n nas și să faci legi pentru tine!
Ce ne facem, dacă mâine ne intră hoții-n casă, să ne fure  nouă, amărăștenilor, olița de noapte și ciorapii? N-ar fi mai bine să-i plătim, direct, pe ei, să ne apere? Poate obținem  și-o reducere! Oricum plătim tot felul de hoți!

Niciun comentariu: