luni, 30 iulie 2018

DE CÂND E LUMEA ȘI PĂMÂNTUL, PRIN CORTUL NOSTRU BATE VÂNTUL!


      Recunoașteți personajul? Cea mai nouă stațiune turistică din Moldova, unde lipsesc șobolanii tărcați și lipitorile mutante, s-a nimerit să fie în orașul meu natal, Bârlad! Cu un curs de ghid turistic, făcut la “împinge tava”, azi vrea să conving de un fapt concret - frumusețile patriei nu pot fi ocolite, ci doar demolate! Cum s-au petrecut lucrurile cu imperiul aztec, mayaș, incaș și dă-o-n-caș, nu putem să nu concluzionăm - totul este supus distrugerii! Timpul nu iartă! Bla-bla-bla! chestii din astea!
          Singurul incovenient este banul! Cât și de unde s-a cheltuit, și, mai ales scopul! Dacă s-a luat din gura sugarilor și s-a dat în clonțul măgarilor, e o chestie! Dacă s-au cheltuit cu folos, al cui a fost folosul?
            M-am bucurat, de la nivelul meu de vierme elicoidal, când am auzit de  cei 100.000 euro, pe care Consiliul Județean Vaslui i-a alocat taberei în raionul Soroca din Republica Moldova și că a mai alocat fonduri şi pentru o unitate de primiri urgenţe şi un drum către un cimitir din Republica Moldova! Toate problemele din județ fiind, astfel, rezolvate, ne putem retrage la Poiana Căprioarei, devenită, momentan, ciută! Ca multe alte proiecte făcute cu dosul seniorial, care au produs bani, dar nu pentru bulime, bulimia neguțătorilor de cruciulița mă-sii nu are astâmpăr!
            Eu nu visez la herghelii pe pereți, ci doar la un singur cal verde! Ăsta-i calul, căruța și coviltirul!
           
      Când s-a pus prima roabă de beton la fundația unui  asemenea edificiu social, sclava respectivă a gemut - pe ea se vor așeza fundurile celor necăjiți! Urmărind, pe atunci, contrucțiile de acest tip, mi-am dorit să locuiesc în așa palat, bordeiul meu personal fiind insuficient dotat, ca să concureze cu un apartament de-acolo! Nu sunt un pârlit, dar nici n-am avut bani pentru astfel de combinație, blocurile ANL fiind mană cerească pentru mulți dumnezeii mamei lor celor care au hotărât să le facă, dacă-s pentru cine nu merită!
         Primarele care a urmărit hărțuirea și discriminarea etniei romilor, nu mai este! S-a uitat că a vrut să mute majoritatea acestora, la Groapa de gunoi! Acolo unde nu stă, acum, niciun dicriminat Și nici groapă de gunoi, nu mai este!  Unde există voință, se pute, nu-i așa? A apărut și s-a dat altă locație în folosință, în timp ce mulți copii ai sorții vitrege hălăduiesc în căutarea unei locuințe. Brava lor! să hălăduiescă, că există Prima (la Stânga) Casă! Să muncească, mototolii, că nu se dă pe de-a moaca decât la cei aleși!
            Oricum, și ultimul amplasament a fost o discriminare, nu meritau obidiții, așa ceva! Să stea la marginea urbei, lângă râu, lângă digul care nu mai știe nimeni cât de rezistent este, fiind făcut de nenorociții de comuniști! Jegosul ăla de dig, fără de care orașul ar putea deveni o nouă Veneție, mai ales că are și canale inundabile! Apropos! pe când Consiliul Local va aproba gondolele alea? Că pe strada Gării exista deja amenajări, inclusiv pontoane și cheiuri! Dacă mai era Madam Udrea la butoane și nu se bătea cu fostul primar, aveam acum și telegondole, și telescaune - la cap! Vă dați seama ce-ar însemna, pentru județ, refacerea turismului gondolier? Cum ar cânta serenade, barcagiii, sub ferestrele primarului și consilierilor? Cum ar falimenta spălătoriiile auto, mai ales a știu eu, cui? Vedeți, de aceea facem tabere la moldoveni, noi potențial, avem, n-avem curaj să înotăm contra curentului! Cum ar suna - cazinoul MĂTAMARE, din Bârlad! hmm? Ibiza ar ieși la păscut, iar Elveția s-ar șterge de pe hartă, că mai multe bănci avem noi în zonă, decât au ei, în tot arealul!
      Uite-așa, noi, românii, sărim de la una, la altul!  Începem un lucru și terminăm cu opusul lui! Ei! nu i se spune  chiar opus”, dar mi-e rușine să spun cu voce tare! Ne preocupă multe, inclusiv opusul altora, care de fapt, nu sunt pe agenda noastră, ci pe a lui  Putin! Nea Putin, nu aloci și tu ceva, barem o armată, să faci ceva, că te pricepi la de-astea? Ai o grijă, cu noi! Să moară de invidie vasluienii, când or vedea că gropile din drumurile noastre nu concură cu cele lăsate de tancuri! Sunt mult mai mari! Să vezi atunci tabere de vacanță! Dacă tot stai cu bunghiul pe noi, nu vrei să iei în calcul și varianta că o să ai de-aface cu cei ce locuiesc în locul de mai sus? Dacă se supără ăștia, nici rachetele balistice nu te mai salvează, rad Kremlinul întro zi! Eu zic să te mai gândești, n-avem armată, dar i-avem pe ei!
        Mi se rupe inima de frații de peste Prut! Nu știu dacă lor li se mai rupe ceva, de noi!  Eu, unul, mi-aș vedea de treaba mea, în condițiile politice actuale! Și se pare că n-am terminat cu prostiile finanțabile din buget, cum s-a mai procedat, când au apărut piscine și săli de sport pentru broscoi și lipitori! Pentru locuințe sociale, care arată, acum, ca dracu-n chiloți de tablă!
     Iar îmi pun întrebări, ca prostu' orașului - acolo unde bate vântul, n-ar putea cei de la 416 să dea o mână de var? Că de renovat, nu se pune, au început să crească copacii pe clădire! Oricum e mai bine ca odinioară, cu buricul târgului, infestat, dar tot sperăm...!



Niciun comentariu: