duminică, 1 iulie 2018

FILOZOFUL DE BALTĂ


  Mă numesc Astacus Fluviatilis! Spune-ți-mi Flu, nu știu ce-a fost în capul nașului, să-mi pună pomelnicul ăsta, drept nume! Pe el îl striga lumea - MĂI! Avea, și el, un nume complicat, dar era greu de ținut minte! De aia e mai ușor să-i spui MĂI!, cuiva, decât să-i spui pe nume, dacă greșești și se supără? Măi, vițelule! Măi, boule! Măi, panaramă!... Merge și ca nume, și ca prenume! Nu se prinde nimeni, zice că-i nume de alint!

            Pot să stau aici, cu dumneavostră, că nu fac gălăgie? De felul meu, sunt timid și nu sunt deloc vorbăreț, mie îmi plac faptele, nu vorbele! Când privesc la vorbăreți, mi se usucă spatele! Și cred că știți că mor, când mă usuc! Mă usuc eu, și-așa, când văd câtă prostie există! De! așa e când ești rac! De baltă și de râu, numai în mocirlă stai și te burici!
            Cred că știți că, de felul meu sunt un solitar! Nu! nu sunt solidar cu cineva, azi e pe bază de selecție naturală, fiecare pe pielea lui! Mă rog! Fiecare cu carapacea lui, ca mine! Că cine n-are carapace, îl doare în părțile moi! Mă înșel? Posibil! Vreau să știu, de mine, pe cine doare în părțile moi?
            Se spune că sunt agresiv! Nu-i adevărat! Când simt primejdie, îmi dau seama că sunt acvatic, așa că intru, des, la apă! Din proprie inițiativă, nu aștept să mă vâre alții! Că și intratul la apă are conotații politice, iar eu nu mă bag în așa rahat, mai bine la apă limpede. De aia și circul numai noaptea, să nu dea radarul peste mine. Auzi, domn’le! racii sunt nocturni! Atunci ăia din cluburi de fițe, ce sunt? Aha! sunt beți! Nu m-am gîndit la asta! M-aș fi dus și eu, la club, dar nu încap, cu cleștii mei, și de atâtea fițe! Ce dans pe masă  aș mai trage, cu toate cele zece picioare ale mele! Cum, ce fac cu cleștii? Apuc! Apuc și eu, ce prind! Ce prind dezgolit, că n-am să mă încurc în nimicuri!  Atunci, să nu-mi fac probleme, că n-am de ce să mă agăț, se mai poartă nimic, pe dedesupt? Dacă îmi plac șnurulețele? Nu prea, acum o lună era să mor sufocat, m-am prins într-unul și-am rămas blocat la suprafață! Cum, care suprafață? Lasă, că v-ați prins voi...!
            Știți care este avantajul unui rac? Că avem ochi peste tot! Adică, nu chiar peste tot, ci doar în vârful unor prelungiri, care ne permit să ni se învârtească ochii - n cap, când vedem numai tâmpenii! Vouă nu vi se învârt, câteodată? Voi nu aveți, ca noi, antene! Voi aveți, în schimb, alte Antene, ProTV,  TVR, Prima, a doua la stânga...! Care nu vă ajută, ca pe noi, la pipăit sau la mirosit, mai mult - la prostit! Cu ele, nu mai mirosiți, voi, nimic, că le pute gura la unii, de pe-acolo! Da! avem și noi, racii, fălci puternice, dar nu suntem hrăpăreți, ca unii dintre voi, ne mulțumim doar să supraviețuim, nu să ne dăm în specacol!
            Cel mai urât e în perioada năpârlirii, când suntem vulnerabili! Ne ciugulește, cine vrea, de unde-i vine bine  - la utilități, la apă, la ...! Apropos! Știați că suntem pe cale de dispariție, din cauza calității apei? Ne stă-n gât, apa asta! Nu degeaba se spune că suntem sensibili, noi, Racii!
Ei! e timpul să mă retrag, s-a ridicat soarele prea sus, am rămas ud doar sub braț! Aș mai sta la taclale, dar știți cum e cu polemica, intri în ea și nu mai ieși nescărmănat!
Noi, racii, suntem precum economia românească- dăm viteză înainte! Cum? încurcăm sensul de marș?
Vroiam să vă spun că nu știți mai nimic despre noi, crustaceele! Voi știți una și bună - horoscopul! Ne confundați cu Racii din zodiac, cu care, ce-i drept! avem unele asemănări! Destul de vizibile!
V-am pupat dulce! Pe clești și pe mustăți!

Niciun comentariu: