luni, 27 august 2018

“CE? EU VREAU PREA MULT?”

Smerit, cu ochii-n lacrimi, cu mâinile unite,
Cu capul în pământ și-urechile pleoștite,
Săracul se ruga la bunul Dumnezeu,
Sperând  că nu se vede că el este... ateu:
-M-am săturat de rele! M-am săturat de ură!
Doresc să fiu ferice și să mănânc friptură!
Nu simt decât angoasă! De parcă nu exist!
De aia sunt fatidic, nevrotic, pesimist!
Și-n pragul vieții mele, ajuns la o răscruce
Mă rog, acum, la Tine și-ți jur pe sfânta cruce
Că altă rugăminte, nu ți-oi mai adresa!
Așa că fă un bine - ascultă ruga mea!
Nu sunt un mofturos și nu doresc prea mult,
Sunt bietul păcătos, ce-n taină, te ascult!
Ce îmi doresc? Nimica! Sau poate-aș vrea puțin -
O vilă la Predeal, o limuzină faină și-un butoi cu vin!
Să fie de colecție! Vin vechi, cu damf de soi!
Mai bine fie-o cramă, nu doară - un butoi!
Mai vreau vreo 10 Visa, să aibă cumulat
Un cont de șapte cifre! Etern și încărcat!
De ți se pare mult, aș mai putea să-ți cer
O mie de femei! Și Luna, de pe cer!
Un lac, precum Snagovul! Un iaht, cu tot tacâmul!
Să fiu în rând cu lumea! Așa cum e românul!
Îți jur că fac mătănii, de mi le dai pe toate !
Spun rugăciuni, cu mia! Pe zi și pe-nserate!
Chiar vrei să mă tot vezi, că stau îngenunchiat,
Cu ochii plini de lacrimi și sufletul, uscat?
Nu mai omor pe nimeni! Nu mai hulesc deloc!
Dar uită -Te la mine- sărac, fără noroc!
N-am mai mințit de ieri, îți jur pe ce-am mai sfânt!
Și fă-mi o bucurie - nu mă vârâ-n pământ!
O să postesc o lună, cu carne și cu pâine!
Dar fă-mă fericit, chiar începând de mâine!
Nu-mi mai gonesc copiii! Și nu-mi mai bat nevasta,
Dacă m-asculți oleacă și îmi mai dai și asta!
Eu, să vreau mult? Nici gând! E o minciună!
Eu sunt un păcătos, cu inima prea bună!
Nu vrea prea mult! Subțire! Să-mi ajungă!
Destul am salivat, fără vreun ban în pungă!
Te rog smerit, Stăpâne, în mila Ta cerească,
Să îmi oferi, pe tavă, dorința omenească!

Și Creatoru-i dete tot ceea ce-a cerșit -
Avere, bani, femei! Tot ce și-a mai dorit!
Dar nu putu, așa, să i le dea pe toate -
Nu-i dete viață lungă și multă sănătate!
Și nu trecu prea mult și marele smerit
Nu se mai bucură, că, iată! a murit!




Niciun comentariu: