joi, 23 august 2018

HANDS, CU PICIORUL!(Stenogramă la întâlnirea Prim(ului) Ministru, cu Ministrul de Externe a Republicii Bijou-Biju)

PM: -Mă bucur că suntem aici, împreună, întro dimineață frumoasă de primăvară, din luna August!
ME:-Sunt onorat că v-ați făcut timp, pentru a putea analiza împreună beneficile relații dintre statele noastre! Mă simt extrem  de flatat de atenția pe care mi-ați acordat-o, mie, personal, și țării mele, în special!
PM: - Să lăsăm gargara, deabea m-am înscris la Relații Internaționale, secția canto! Cât despre onoare, vorbim altă dată, trecem direct la beneficiile noastre! Nouă ce ne iese din discuția asta? Oi fi, matale, flatulat, dar am o mulțime de treburi de rezolvat, am și programare la vopsit!
ME(stupefiat): -Am înțeles că am la dispoziție 46  de minute!
PM (uitându-se pe lista din mână):- La mine nu apare decât 4,6 minute! Scuze, era o sprânceană căzută, nu era virgulă! Atunci, ce vorbim noi juma’ de oră, că au trecut deja cinci minute?
ME (cu tot tactul celor 12 ani de diplomație):- Ce părere aveți despre migranți?
PM: - Proastă! Foarte proastă! Dacă nu ne puneau ăștia, să-i primim, nu-i primeam, motivam cu pesta uterină!
ME: - Peste porcină?
PM:- Nu contează cum se cheamă, vine singură! Suntem foarte supărați, mie mi-a dat planurile de concediu peste cap!
ME (mirat): -Migranții?
PM: - Porcii, nătărăule! Nu-nțelegi limba română?
ME: - Dumneavoastră, da? Dar mai bine aș dori să vă întreb, care este opinia dumneavoastră privind Fâșia Gaza?
PM:- N-a găsit nimeni un foarfece, s-o mai scurteze? Că pare cam mare pe hartă! Își fac de cap talibanii acolo, nu se mai liniștește Al-QAISA! Mă uitam pe postul ăla, a lor, ALB-CAZERU, unde se mai taie capete! O să mai trimitem niște trupe, că alea de-acolo au rămas fără ciorapi! Mi-am adus aminte, ne mai vindeți vreo două dirijabile, din alea, MIG F16, că am rămas fără apărare aeriană, cu stolurile de păsări migratoare! Vedeți cum e treaba cu migranții? ne lasă fără suptmarine!
ME: - Deoarece timpul este limitat, am putea trece la problema relațiilor economice? La schimburile de mărfuri? Propunem un parteneriat, în care schimburile comerciale să crească ritmic cu 109%, anual!
PM: -Adică? Că anul ăsta bostanii nu s-au prea făcut, iar țelina n-a ieșit deloc! Deja importăm cucumberi și rasobini, din UE! Producție agricolă, avem, tocmai ce-am mai pus niște zerouri, s-au zgârcit ăștia de la INS, le-a dat numai cu virgulă! Producție industrială, depășire 37% , față de anul trecut, când a fost zero! Coșul minim a urcat până la etajul I, nu știu care deștept a tăiat frânghia și-a căzut de-acolo! Cred că ce spuneți, este posibil, vă mai dăm niște șomeri, să ne scadă rata șomajului, și voi să ne dați niște berze, să mai crească natalitatea! Măi Liviule, ce tot îmi faci semne? Nu mai folosim berze? Da’ ce folosim, SMURD-ul? Natural? Adică numai în natură, fără saltea? Domnule ministru, m-am răzgândit, ne dați de furcă! Adică țesături - lână, bum și bac, pungi de plastic...!
ME: -Mă bucur că întrevederea a fost fructuoasă! Sper că mă exprim corect în graiul țării dumneavoastră?
PM: - Trecând peste partea cu fructele, se înțelege ce spuneți! Vă promit că, la următoarea nostră întâlnire, o să vă fac o surpriză și-o să vorbim în limba dumneavoastră natală, exchimoza!
ME (trăgându-se de cioc): - Și eu sper din toată inima, deja o vorbiți ca pe limba dumneavoastră natală!
PM: - Pa! puiu! Mi-a șutit niște nemernici din spiici, că mai stăteam de vorbă! Așa, risc să fac o agrafă diplomatică!

Niciun comentariu: