marți, 7 august 2018

UNUL, HĂIS ! ȘI UNUL, C.I.A.!


- Jupâne, nu te cunosc, nu mă cunoști, dar nici nu te așeza la masa mea, fără să-ți dau voie! CODUL BUNELOR MÂNERE! mă-nțelegi? Văd că nu auzi, te-ai așezat fără să-ți pese de ce-ți zice io!
- Putem discuta cinci minute, după care plec?
- Dau drumul la colorimetru! Pardon! cronosmetru! Cinci ai zis, da? Nu vreau să-mi pierd timpul, am de dat gata o carte! Nu, n-o scriu eu, doar o citesc! Ai auzit de “Ultimul mocofan” de Fieru-muri Cupru?
- Nu-i zicea, înainte, “Ultimul mohican” de Fenimore Cooper?
- Io-te-l, bă, că se dă deștept! Să nu-mi spui că știi și de Șotron” de Jănel Claviculă?
 -“Shogun” de James Clavell!
- Zi-i cum vrei, cartea aia cu chinezi!
- Japonezi!
- Coreeni! Ce-or fi, că toți au ochii mici și-nguști! Să nu-mi spui că ai citit și “Taraf în muzici de Bac!” de Floricica Babadag Bengănescu?
- “Concert din muzică, de Bach” de Hortensia Papadat- Bengescu!
- Bă, ce s-a citit omulețul! Eu nu le-am citit pe niciunele, dar m-am apucat acum, când te-am văzut! Și să știi că te-am dus”, au trecut  cinci minute! Pa! Și n-am cuvinte!
- Atunci, îți doresc mulți ani la Poarta Albă!
- Aoleu! Ce-ți veni, cu blestemul ăla? Cine m-a dat în gât?
- Te urmărim de un an, trei luni și două zile! Vrem să lucrezi cu noi!
- Cu voi, care? Și ce trebuie să fac, că nu mă pricep la nimic?
- Nu trebuie să faci ceva, trebuie doar să stai și să freci menta! M-am exprimat corect, nu-i așa?
- Și mie ce-mi iese la chestia asta? că doar n-oi fi bolund, să-mi bag capul în saramură, pentru două chiștoace?
- O să-ți ștergem cazierul...!
- Eu nu am cazier! Nu m-au prins niciodată!
- Acum ai, iei 30 de coți, ca popa!  Viol, atac armat, spargeri, trădare de țară, genocid...!
- ...insecticid, vomitiv și pandantiv! Ce tot îndrugi mata, acolo?
- Dintre 3.201.278 subiecți, ești singurul care corespunde perfect cu profilul : fizic, moral, mimic și cinic!
- Sună interesant, ca în „Spionul din căruță”!
- Pe asta cine a scris-o? N-am auzit de ea!
- Nici io, dar nu-i problem! Sună excitant de interesant!
- Incitant! Vezi, te potrivești perfect! Mie mi-au trebuit 23 de ani, să-ți învăț limba! Ție, mai mult!
- Nu mă învăța tu, pe mine, cum e cu limbile! Și totuși, de ce eu?
- Gura ta strâmbă și spurcată este exact ce ne trebuie! Te vom substitui unui ministru, care tot arde gazul de pomană, nici nu se va simți înlocuirea!
- Hmm! miroase ca-n “Omul cu casca de fier” după Andu Dupămasă!
- S-o lăsăm așa, cu literatura! După un curs de pregătire intensă, la o mânăstire de-a voastră, îți intri-n rol!
- Sunt gata de pe-acum, dacă-mi spui cât marafeți îmi ies și mie! Da’ nu vreau la mănăstire, doar dacă e de maici!
- Ți-am spus odată, nu-ți ies decât ochii, ca la melc! Adică salariu, diurne, nocturne, deplasări, șomer la scară!
- Na! ai greșit!  șofer la scară!
- Nu! că e de-al nostru, luat de la șomaj! De pe Wall Street!

Și au bătut palma, de l-a usturat și sufletul pe necunoscut! Care a descoperit, după ce s-au despărțit, că - i dispăruse și microfonul, și ceasul, și cheile de la mașină!
 După zece ani, marele om de stat s-a retras din activitate! A ieșit la o pensie specială, cât aeroportul lui Henrique Coadă, cum se exprima el! Și s-a apucat să-și scrie memoriile - “Amin-tiruri din epocaca de aur’’ ! După altă lucrare de care auzise pe când era lingător de pix!


Niciun comentariu: