duminică, 12 mai 2019

POEZIE CU ZOMBIE

Să recunoaștem - tendința unitară
E să ne îndreptăm către gargară,
Către macabru, rece, non-esențial,
Porcin, cretin, prostesc și anormal!
Și, dintre toate relele contemporane,
Ciudat ! privim către arenele romane!
Numai că nu ne plac gladiatorii,
Ne plac, enorm, efectele, nu și actorii! 
De ce n-am tremura, cu frica-n barbă,
Văzând un zombie, tăvălindu-se în iarbă?
În locul feții unui Don - Juan, solicităm
La un zombilică - nsângerat, să ne uităm!
Zău! cred că m-am dilit și nu-s aliniat -
Cum...cresta lui Cocoș? de zombie, am uitat?
Păi! zilnic văd doar mutre trefilate
Pline de răni stupide și prea însângerate,
Care mă-ndeamnă să strâng, solid, din pleoape,
Și să nu îndrăznesc, să mai pășesc prin noapte!
Din noaptea morților - vii, se-aud chemări
Pline de bulion, ca sînge, din cele patru zări.
Te uiți la film și, noaptea, belești ochii,
De frică să nu dai, și tu, o țâră, ortul popii!
Sar, din morminte, tipi ce au făcut istorie,
Ca, apoi, să mișune hai-hui, pe drumuri fără glorie.
Brrr! Ce jalnică ispită, și plină de sadism -
Să vezi natură moartă, în scop de populism!
Cum? asta-i perspectiva? Să mori și să te plimbi?
Ca, în final, drăguță, să fiară, să te schimbi?
De aia, somnul fuge și-și pierde din papuci,
Dacă spre cimitir, nenică, urmează să te duci!
Stau copilașii-n scutec și caută artere,
Nu mai voiesc lăptic, scot colții, cu plăcere!
Să fie noul trend? O să trăim voioși?
Mătăhăind pe drumuri, haotici și setoși?
Brrr! mă zgâlțăie o frică, de zici că-s posedat!
Închid televizorul! De morți, m-am săturat!
Eu am, ce am, cu vii! Și ăștia, bântuiesc!
Însă, în timpul liber, ăștia mai și trăiesc!
Corect! sunt depășit și nu-nțeleg tendința -
Cum să trăiești, ca zombie, te-nvață grădinița!
Mai pui un plus, la școală! Te bagi întrun cortegiu!
Ca să devii maestru, fii zombi, la colegiu!
Ca zombi, mergi pe stradă! Și, palid, viermuiești!
Dacă ajungi lunatic, înseamnă că trăiești!

Povestea asta-i tristă, cu morții umblători -
Dacă privești în jur, te-apucă cu fiori:
Cum oare, omenește, ai mai putea să fii
Dacă lumea-i condusă de zombie? Fără vii!

Niciun comentariu: