vineri, 3 mai 2019

UNDE-I LEGE, NU-I TOCMEALĂ! DAR NICI MARE SOCOTEALĂ!

-Bine ați venit, domnule  senator! V-am invitat în studioul nostru, să discutăm deschis despre legalitate, lege, normalitate!
-Mă bucur că ați ales acest subiect! Toată lumea știe că noi, parlamentarii, cu asta ne ocupăm - să facem legi! Ordonanțe de urgență! Hotărâri ale Guvernului! Din astea!
-Păi! cum e cu separația puterilor în stat? Nu faceți doar legi, în Parlament?
-Ei! noi facem multe acolo! Nu le înțelegeți voi, pe toate, câte le facem!
-Bineee! Ce părere aveți despre legea asta: Când un corp acționează asupra altui corp cu o forță (numită forță de acțiune), cel de-al doilea corp acționează și el asupra primului cu o forță (numită forță de reacțiune) de aceeași mărime și de aceeași direcție, dar de sens contrar”?
-Din ce guvernare e? Mi se pare cunoscută, cred că am două amendamente la ea!
-Principiul al III-lea al mecanicii? Principiul acțiunii și reacțiunii?
-Cine dracu’ a mai propus-o și pe asta?
-Newton? Ăla cu mărul?
-Nu era ăla, Adam? Și ce-mi vii aici cu legile opoziției? A reacțiunii, vorba lui Caragiale?
- Așa! am vrut să vedem dacă la dumneavoastră mai funcționează acțiunea și reacțiunea!
- Pune altă întrebare, nu din astea, oestentative! Eu sunt, încă, un om activ! Insinuezi că sunt pasiv?
- Legea atracției universale?
- Așa, da! la din astea, mă pricep și eu!‎ Acum 3 mandate m-am simțit atât de atras de scaun, c-am adormit! Noroc că mi s-a făcut foame, că nu mai votam legea asta, a atracției universitare!
- Câte dintre legile lui Murphy, ați votat de-alungul timpului?
- Multe, dom’le! multe! Deși e de la PNL, am votat, că suna interesant! Numele ăsta trebuie reținut, sună americănește și pare distins! Dar vrei să mă încurci - care dintre ele te interesează?
- Politica este arta de a obține voturi de la săraci și fonduri electorale de la bogați, promițându-le unora protecția fața de ceilalți.”
- E profundă, ce mai! Nu ți-am spus că-i băiat deștept, Murfi  ăsta!? Vezi - săraci, bogați, toți dau câte ceva!
- Sau:” Ceea ce contează cu adevărat este numele pe care reuşeşti să-l impui faptelor şi nu faptele în sine.”
- Pe asta n-am  înțeles-o, dar eu mă pricep să numesc fapte, pe care nu le pricepe nimeni.
- Ce ziceți de: “Pentru fiecare acțiune există un program guvernamental de intensitate egală și de sens opus”?
- Este ceea ce se face întotdeuna, la guvernare, indiferent cine guvernează!
 -“Un politician onest este acela care, după ce a fost cumpărat, rămâne cumpărat.”?
-  Asta înseamnă să fii un soldat credincios al partidului! Trebuie diplomație, asta trebuie!
-Un diplomat este cineva care-ți poate spune să te duci la dracu în așa fel încât să aștepți cu nerăbdare călătoria”.
- Nu-ți spuneam eu? Eu am fost toată viața un diplomat!
-“Pentru a fi popular, dă-le oamenilor veşti bune despre obiceiurile lor proaste”!Chiar dacă un milion de oameni cred într-o prostie, tot o prostie rămâne”!
- Măi! cum le-am făcut noi, toate legile astea, cu cap! Chintesența gândirii domestice! Izvor neprețuit de înțelepciune populară! Uite! dacă mai e timp, aș vrea să vorbim despre proiectul de lege, la care lucrăm de doi ani, dar o să-l terminăm acum: ”Când toate lucrurile merg prost, noi o ducem bine. De aceea, lucrurile nu vor merge niciodată bine, ar fi contra firii noaste”!  Pe asta am propus-o eu, deși nu înțeleg ceva – cum de-am fost așa genial? De obicei, pe mine nu mă duce capul decât la prostii!

Niciun comentariu: