vineri, 8 iunie 2018

CE DOREȘTE SUFLEȚELUL MIC?


- Ce dorește suflețelul tău mic? întrebă bunicuța cioară, pe micul cioroi sclifosit, ce stătea cu ciocu-n penele din spate, în semn de protest. - Să-ți dea bunicuța un piculeț de cașcaval franțuzesc?
- Pe ăla să-l ciugulește tu, vacă bătrână! scoțând ciocul, nițel, puiul de cioară și aruncând cu epitete neînțelese, atentat la originea  speciilor.
-Mânca-l-ar bunica, de deștept! Prostudracului, așa glăsuiești tu, cu buni a ta?
Vulpea, care tocmai trecea cu puiul ei mezin, auzi și ea apelativul ciorii și i se trezi pofta de mâncare:
-Mânca-l-ar  și nășica lui, că tare suculent a mai devenit, se vede că-l hrăniți ca pe porci!
Cioara se uită cruciș, nu-i plăcu plescăitul vulpii și nici botul căscat al vulpișorului. Dar se prefăcu că e marcată profund de drăgălășeniile roșcatei. De când se vopsise blondă, bruneta devenise mai mintoasă, nu mai scormonea prin bălegar, mergea numai la supermarket. Nu apucă să croncăne ceva, că apăru și barza, cu cei doi gemeni ai ei:
-Ce fac fetele? Clocesc, clocesc? Nu mai clociți tot timpul, voi n-ați auzit de incubator?
Puiul de cioară, simțind că nu mai este centrul atenției, ciupi, parșiv, un pui de barză, care începu să se smiorcăie.
-Ce dorește suflețelul puiului meu? se precipită barza, spre deosebire de vulpe, care zărise manevra cioroipanului. - Vrei ceva bun, să-ți cumpere mami al tău?
-Vreau bicicletă! Vreau bicicletă! prinse momentul bărzulică - junior I.
- Mă dobitocule! Ție îți trebuie elicopter, că ești zburătoare! se enervă barza, dar își aduse aminte că bărzoiul ei dăduse toți banii de plecat în țările calde, pe-o gioarsă de motocicletă, fostă tricicletă cu motor. - O jucărie nu vrei?
-Nu vreau! eu nu sunt copil, să mă joc cu jucării! Mie să-mi iei Home cinema! Sau mai bine schimbă vechitura aia de Smart Tv, că-mi trebuie ochelari!
Găina, cu cei 24 de pui ai ei, aruncă o privire prin gardul de nuiele - domesticită, cum era, învidia libertatea celorlalte, care putea pleca în străinătățuri, nu ca ea, doar cu găinățari locali! Și-i mai dăduse și gospodarul, Statul Palmă-l-Doare-n Cot, 20 de pui, să-i crească cum o ști! E adevărat, acum avea două zeci de cuibare, pentru mai toți puii, și mai termina bărbată-său, gâscanul, încă câteva, în cotețul obținut prin Primul Coteț. Nu avea, însă, ce să le dea de mâncare, gât golașii făceau gât, că se duc la Protecția Puilor, că nu le asigură condițiile! Cât despre jucării, bine că mai găsea râme, cu seceta, nici gândăcei nu mai găsea! Pe când păsăretul de-afară, numai lucruri scumpe dădeau la plozi!
Cei de dincolo de gard nu erau de aceeași părere, dar proasta de găină nu știa asta, ea știa că trebuie să-și plătească impozitul pe găinaț, bani care ajungeau la cloștile bătrâne și la cucoșii cântători!
Porcul, vecinul ei, stătea cu burta la soare, folosind troaca pe post de piscină! Godacii lui se tăvăleau prin noroi, după ce au vărsat juma’de piscină, nici nu le păsa dacă îl deranjează pe ăl bătrân! Datorită lor, toți cei 15 membri  nemuncitori aveau ce mânca, abonați fiind la Cantina Godacilor! Cît despre dorințele lor, nu era nevoie să întrebe, își luau singuri!
-   Ce dorește puiul meu mic? întrebă vulturul pe cel mai pricăjit dintre pui, botos și zbârlit, a cărui înfățișare îl ducea gîndul la cucul pe care-l găsise în patul nevesti-sii, când se întoarse de la vânătoare. Oare nu-i lăsase cucul vreun cadou cu pene, după obicei? Că prea era sâlos puiul, nimic nu-i plăcea!
Chivuța mângîie părul ciufulit al fiului ei, cu un ochi pe fiică-sa, care se juca cu o creangă, încercând să scoată ochii la o broască!
-   Ce dorește puiul meu drag? îl întrebă pe Sorinel, cu o mica strîngere de inimă, care aproape o gâtui - când o întrebase pe Lili, fiică-sa, același lucru, aproape că făcu apoplexie, deoarece nu avea cunoștință de așa multe! Doar la chestia cu vibratorul, și tot dăduse-n bâlbâială!
-   Eu nu vleau nilic! aștept să mai cresc, să alung cât Everestul! Dar, că m-ai întlebat, când ajunge BMW-ul ăla, al meu, că plietena mea, Lizi, vlea s-o duc la Libița! Vlea să alungă dansatoale! din bulic! Și îmi tlebuie un Yphone nou, că lu’cel veciu, i s-a dus displeiul! Vlezi că am făcut urticalie, de la laptele condensat, ce mama masei ai flăcut, vloia-i să mă sinucidezi? Tu nu te uiți la desene, să vezi ce li se întâmplă celol cale fac lău la copii? Ah! să nu uit, am uitat la tine, în camelă, testul de sarcină a lu Lizi, să nu-l găsească tati, că și-așa e supălat, i-a spus secretala lui, că o să-mi facă o peleche! Mami, are secretala un șablon potrivit pentru mine? că n-aș vlea să ajung ca Tati!


Niciun comentariu: