sâmbătă, 30 iunie 2018

FIECARE CLIPĂ...


Fiecare clipă, e un moft!
Un amalgam și o ispită!
Mai poate fi și un juvăț,
Sau doar o clipă fericită!
           
În fiecare clipă, stă ceva -
Un tren în gară, ruginit!
Un soare, care ne topește,
Sau doar un om, prea obosit!

Cu fiecare clipă, trec zăpezi,
Și înfloresc cireșii, în răspăr!
Adesea, o secundă, e un veac!
Sau o mlădiță tânără, de măr!

Și, cum trec anotimpuri, fără leac,
Așa și timpul – rumegă, la greu!
Avem doar o clipită, cât un ac,
S-albim, așa cum am albit mereu!

Și trece fiecare clipă, ca un vis!
Nu se întoarce, e dusă pe vecie!
Mai vine alta, așa cum este scris!
Și se duc toate! Așa a fost, să fie!

În general, despre fiecare clipă
Se crede că trebuie trăită!
Că, pe timpului aripă,
O clipă nu rămâne părăsită!

Mă-ntreb - dacă trăim, noi, clipa?
Sau ne trăiește, ea, pe noi?
Oricum, când nu ai amintiri,
Au mai rămas doar anii triști și goi!

Fiece clipă, are gustul ei!
Fiecare ceas, e un cadou!
Iar când ajungi să tragi o linie
Tare-ți dorești - s-o mai trăiești din nou!

Fiecare clipă, nu trebuie uitată!
Te răscolește și te înfioară!
Dar roag-o, înc-o dată, să mai stea,
Ca să o guști din plin, o doua oară!

Dar nu-i totuna, să guști clipa,
Să nu pierzi timpul, ca un joc!
Fiecare clipă îți este dăruită
Nu ca s-o vinzi, pe-un leu, în iarmaroc!

În toată viața mea, gustat-am clipa -
Cu gust de fragă sau un pic sălcie,
Cu-aromă de curmale sau de trandafir,
Am așteptat o alta, să mai vie!

Trec clipele, pe-un orologiu mut!
Trec zilele și anii, strânse-ntr-un ghioc!
Rămân doar amintirile uitate, rătăcite
Iar alte clipe, din eternitate, vin la loc!

Și fiecare clipă  petrecută lângă voi
Mă-ndeamnă să mai cer măcar un ceas
Să m-adăp din clipele trecute
Și să țin minte pe cele ce - au rămas!

Niciun comentariu: