miercuri, 20 iunie 2018

MAME, DAME, PANARAME!

- Mamă, dragă, să nu uiți ce te-am învățat, că nu mi-am răcit gura de pomana porcului! nu uită nici Aspasia, să-i spună, la plecare, fiică-sii. 
- Cum să uit, mamă? când toate sfaturile tale sunt deja în curs de folosință? se miră Iri, scoțându-și degetul din nas, lucru impardonabil întro societate cu mulți bărbați falnici și gușați. - Am studiat ''Codex Mamorum" de atâtea ori, încât s-a rupt terfeloaga!  Nici când căram, în geantă, cartea de Română, n-am obosit atât de tare, ca la lecțiile tale! Chiar, când ai avut timp să asimilezi atâtea?
- Să știi că multe sunt lăsate din moși - strămoși, că ce-ți spun, nu sunt gogoși! Și mama m-a învățat pe mine, iar bunica a lăsat, cu limbă de moarte, adevăruri serioase, altfel nu ne-am fi ținut gospodăriile, fără puțin teatru de operetă! Că bărbații e proști, își inchipuie doar ce vor ei! Nu știu nicio femeie, să nu fi pus lăbuța, pe un bărbat, în timp ce fraierul se lăuda că – Am avut și pe asta! E drept! Bărbații se mai laudă și când o dau în gard, de ciudă, că au fost refuzați, împrăștie tot soiul de minciuni! Ție, de gura femeilor să-ți fie cu morcov, că ele nu iartă, chiar dacă le-ai pupat în fund! Bărbații! Fâsss! Lor le plac femeile meseriașe, au o vorbă - Păi ce, lucrurile bune se învață la fără frecvență? Să știi de la mine, că-s curvă bătrănă și hârșită, când te-o învinui bărbată-tău, de ceva, nu te zburli, fă-te că te doare mijlocul, dă drumul la robinet, să-ți sară câteva picături pe față, drept lacrimi, uită-te în jos, să nu-ți vadă rânjetul, și cere-ți iertare, nici nu știi ce efect au astea, mai ales dacă bagi botu-n pământ! Cârpă-l faci, cât e de umflat în gogoașa lui! Vezi, de se potolește, să-i întorci spatele, când se urcă-n pat, fă-o pe mofluza și pe supărata! Și vaită-te, contează la ei, să vadă suferință și să se simtă vinovați! Și, de ce pune mâna pe tine, cu atît mai tare să gemi, să-l doară sufletul! Îl știi pe taică-tău, cum face urât, când se-mbată, de omoară oameni și scaune! Ei, bine! nu m-a lovit o singură dată! Când mă văitam, plângeau și pietrele și săreau în sus, iar străbunele, din poze! Că de-aia are stră-bunica gura strâmbă, de la văitatul meu! Odată se potolea Faraonul și dădea să se dea la mine, să mă împace! Eu, miorlăiam, că și mâțele stăteau mirate, lor nu le trecuse prin cap ce pot face, cu miorlăiala! Trei zile o țineam așa, riscând să-l fac să se ducă la altele, dar nici gând! El, marele caftitor de pereți, tot la mine venea! Am avut grijă, să-l bag în boale, din ziua când mi s-a pus pata pe el! Să nu uiți, o femeie știe cum să-și ducă, de muci, bărbatul, dacă vrea să trăiască cu el! Și să mai știi - bărbaților  nu le plac femeile deștepte, mai ales dacă-s mai deștepte decât ei! Ele trebuie să fie supuse, drăgăstoase, miloase, nici vorbă să fie mai puternice decât ei! Și, pe bune! cui i-ar place ca nevasta lui să care doi saci de grâu, în timp ce trage de mânuță un plod smiorcăit? Sau să facă afaceri, mai bine, ca el? Aici intervine educația femeii, de-acasă, și stilul său autodidactic! Așa că, mai bine te toc eu, dacât bărbat-tău! Ia să recapitulăm, mai avem doar 2 luni până la nuntă și, cum abia luna trecută, v-ați cunoscut, suntem în criză de timp! Să nu ajungem la criză de nervi!
-Am executat tot ce mi-ai spus: când îi dorește pipota ceva, mă doare spatele, cu tot cu cap! Îl las să dospească și când îmi vine bine, îl invit, urgent, în pat! Nu în bucătărie, că acolo e prăpăd, bine că ești tu, să faci mâncare! Iar el se pricepe și mai bine la bucătărie, de aia evit locul, se constipă,  vede că-s outsider-ă! Păi, nu degeaba are două facultăți! Două, mai mult ca mine! Vezi, m-ai axat pe cele mai importante, dar n-ai vrut să mă trimiți la facultate, cică nu-mi trebuie! Îmi trebuie, pe hârtie!! Să știi că am rezolvat și acest aspect - m-a înscris la facultatea de împins vagoane echilibristice, dar, cât va sta în țară, vom fi impreună! Rău e că n-am aflat, încă, unde e universitatea aia, unde m-a înscris! Dacă uit și nu mai ajung, în ultimul an, acolo? Că a zis că pune el, banii, jos, și pot să spun că am și terminat! Cât privește nunta, m-a implorat să nu-mi fac griji, că-mi stric tenul și lui nu-i place să iasă cu urâte! De aia n-a mai stat în țară, s-a dus să facă bani de nuntă! Și, ca să văd cât  mă iubește, mi-a luat mașină, un BMW! Zgârciobul! a luat-o la mâna a doua, 7 mii de ciorofleți! Și mi-a mai trimis trei mii de euro, pentru benzină! L-am luat pe Bigu și i-am făcut rodajul, patru sute de kilometri, dus! Merge, țuț! Am lăsat-o să se răcească, la marginea unei păduri, trei ore, cât ne-am încărcat, și noi, bateriile! Nu m-am lăcomit prea tare, pe rochia de mireasă am dat doar 4.500 de lei! Am văzut, pentru el, un costum la vreo 400 de lei, o minunăție, alb, cu gri petrol! Dacă mai insistam, îl luam la 350! Verighetele! nu! Le ia el! că eu n-am bani, până nu termin facultatea! O fi mare facultatea asta? ca s-o termin?
L-am convins - nu ne mai mutăm cu chirie! Nici apartament, nu mai cumpărăm, stăm la voi! N-am plecat, deloc, de lângă tine, să încep acum? Nici în casa cumpărată, de ai lui, nu vreau  să stau, e prea aproape de soacră-mea, care nu mă înghite! Așa sunt soacrele, știu! sunt geloase! Dar a mea e și-a dracului, i se pare că-l fur pe fiu-său, cu tot cu bani! Ce? 150 de milioane  de lei, sunt mulți bani? Nici nu i-a cheltuit cu mine, vi i-a dat vouă, să pavați curtea și să ridicați anexa! Eu nici n-am apucat să trăiesc! Că pentru asta am muncit o viață-ntreagă! Nu să stau, ca curca-n lemne, să muncesc toată ziua, ca soacră-mea, să-mi cresc copii! Ce? tu nu m-ai crescut pe mine? Și ce? tata n-a plecat afară, să facă bani pentru mine? Soțul meu să plece la muncă, să aibă grijă de familie! Și de voi, că v-ați jertfit pentru mine! Tata s-a îmbolnăvit prin străinătățuri, e timpul să vină acasă, să stea cu noi! O să aibă ginere, să aibă grijă de bătrânețile lui!
Mamă, totuși am o problemă: dacă vrea copii? N-am discutat treaba asta și mi-e teamă că nu s-a prins - eu, copii, nu vreau, sunt mici și orăcăie! Plus că trebuie să-i ștergi la fund și să le dai piept! Păi, eu, să ajung, cu Ele, până la genunchi? Nu s-ar putea să-i nască bărbată-meu? Că eu nu rezist mai mult de 2 luni, fără sală! Și o să trebuiască să mă ocup și de educația lor, că El pleacă! N-am timp de așa ceva! Am găsit -  dacă nu-mi iese pasiența cu toate trucurile, cu care m-ai învățat, îl conving să stea acasă, să-i crească, până îi aduce la 18 ani, când le dăm un șut în fund și-i trimitem să muncească! Că doar n-o să ținem trântori, la casa noastră!

Niciun comentariu: