joi, 2 noiembrie 2017

SĂ VORBIM CU MĂSURICI!

Să vorbim cu măsurici,
Că nu suntem măscărici!
Suntem nişte omuleţi,
Mititei şi foşti glumeţi,
Cărora le sunt native,
Micile diminutive!
(De găsiți un pleonasm,
Sper că nu aveți,voi,... astm!)
Azi vom face mici glumiţe
Exersând, printre gropiţe,
Multe cuvinţele mici
De exemplu - păsărici,
Gâsculiţe, porcuşori,
Căpriţe şi căişori!
Numai să nu le-ncurcaţi
Că peste... beleuţe daţi!
Uite cum e povestica:
Mie-mi place mâncărica!
Mie-mi plac doar sărmăluţe,
Puse pe  farfuriuţe
Şi îmi plac, e drept, răruţ,
Cefuţe la grătăruţ!
Că sunt mare gurmandel,
Amator doar de purcel!
Am oroare la vărzucă
Fasolica, mă usucă,
Linticuţa, nu-i drăguţă
Lângă o mămăliguţă!
Bostănelul, ciupercuţa,
Puișorul și văcuța,
Toate stau în ceaunel,
De-aia sunt cam grăsunel!
Am și dese mâncărimi
Cred că sunt  de la grăsimi!
Dar nu doar la gluciduțe
Folosesc vorbe micuțe!
Am ditamai vocaburelul
Pentru cei cu ...zăhărelul!
Cu căprița și săpița,
Că le e, mare, gurița!
Pentru suflete drăguțe
Am multe epitetuțe!
Stopuleț! Că am vorbițe,
Pentru cele miorlăițe,
Care fac doar problemuțe
La persoanele drăguțe!
Printre drăgălași bebei,
Se ascund niște purcei,
Cu alaiuri de  scrofițe
Și cu funde în codițe!
Stau și-n două piciorele
Și cam seamănă-ntre ele!
Fac ce fac, și sunt prostuț,
Tot sperând că sunt drăguț,
Că mai cred că fiecare,
Inimuță-n piept, mai are!
Tot mai sper că vin clipuțe
Calde, pentru inimuțe!
Și-ntro zi, întro clipită,
Să ajung vițel, din vită!
Prind eu, oare, ziulica
Cu necazul- atâtica,
Mult mai mic, decât burtica?
Mă cam roade creierașul -
Vreau să merg cu sufertașul
Să le dau, zilnic, păpică,
Celor cu ocaua mică!
Și mai vreau ca mari cuvinte
Să le bag, tot lor, în minte,
Nu din astea, mititele,
Ci din cele tot mai... grele!

CONCLUZIE MINIMALIZATĂ:
Mignone subiectuțe,
Aparent, puțin prostuțe!
Ce-are Papa, cu scrumbia?!?
Ce au micii,... cu prostia!
Că sunt mici! Din România!


Niciun comentariu: