vineri, 1 decembrie 2017

SCRISOARE DE LA MAMA!

Dragii mei,

Nu cred că există mamă pe lume, căreia să nu-i fie dor de copiii ei, indiferent dacă sunt aproape sau departe! Din bătrâni  a rămas vorba aia - mama e ființă sfântă! Dar pentru o mamă, copiii ei sunt sfinți! Sau așa ar trebui!
După ce îl porți în pântec, după ce trăiești odată cu el, vă simțiți, unul, altuia, gândurile și trăirile, mâncați împreună, dormiți împreună, râdeți și plângeți împreună, vine ziua când vă despărțiți, dar nu definitiv, rămâneți, sufletește, aproape! Mamă și copil, un tot indestructibil!
Voi sunteți, întotdeuna, cu mine, copiii mei! Oriunde ați fi și oricum v-ați trăi viețile voastre, bune sau rele, inima mea de mamă este a voastră! Chiar dacă vă cert sau vă laud, nu vă pot alunga din sufletul meu, eu trăiesc prin voi, viața mea sunteți voi!
M-ați întrebat cum de v-am suportat atâta vreme, voi, mulți, eu, una singură! Dacă mi-a fost greu? Mi-a fost  greu de milioane și milioane de ori, dar nu v-am spus-o, această povară trebuie s-o ducă orice mamă, pentru ca fiii și fiicele ei să nu sufere, e îndeajuns să sufere părintele! Așa cum suferiți și voi, la rândul vostru, când sunteți sau veți fi, părinți.
V-am dat ce-a fost mai bun din mine, așa cum s-a putut! Mai mult nici nu se poate, mai trebuie să munciți și voi, așa veți învăța cum e cum dăruirea de sine, bineînțeles, la cei care pot înțelege! Cei dintre voi care nu sunteți capabili să înțelegeți, o să vă vină vremea s-o faceți, dă Doamne, să nu fie prea tărziu!
Ca în orice familie, au fost certuri și împăcări! Mi s-a acrit să vă  văd certați, uneori n-ați ținut cont de adevăr, cum n-ați ținut cont nici de ce era în sufletul meu. Nu vreau să vă mai văd dezbinați, vreau să fiți împreună și să vă ajutați unul, pe celălalt. Să vă sprijiniți la bine și la greu, nu există nimeni mai apropiat, după părinți, decât fratele sau sora, pe umărul căreia să plângi! Străinii nu te vor înțelege niciodată, nu ești din același sânge cu ei, n-ați împărțit același colț de păine uscată, nu v-ați bătut pentru ultima bomboană, aia amestecată cu pământ! Cu străinii nu ați cântat niciodată, ei nu se vor înțelege decît pe ei și nici atât!
Dacă am greșit față de voi, îmi cer iertare, așa am crezut în acel moment, dacă ar fi fost altă soluție, să nu credeți că nu aș fi recurs la ea! La fel ați făcut și voi, ați greșit față de mine, dar eu v-am iertat, puiii mei dragi, chiar și atunci v-am strâns la piept cu dragoste! Pentru că eu pot ierta, poate voi, nu! Timpul va arăta cine a fost îndreptățit să procedeze cum a procedat!
Dar, uneori, nu vă pot înțelege faptele, poate sunt prea bătrână și prea obosită, mult prea obosită, să mai pricep ce este în capetele voastre! De fapt, unde vreți să mă duceți, la azil? De pe acum? Credeți că nu mai aveți nevoie de mine, să vă cresc pruncii și să-i învăț datinile, să le spun povești străvechi sau să le povestesc cât de mândră sunt de acei fii și fiice, care s-au dus  dintre noi, spre fala neamului? Să-i mai țin pe genunchi pe micuții care nu sunt, încă, în stare să spună MAMĂ? Să le vorbesc despre voi, copiii mei, care ați dus numele nostru, până, hăt! departe, în toată lumea? Sau vă e frică să nu le spun despre prostiile care le-ați făcut, de-mi crapă obrazul de rușine, când îmi aduc aminte? Le-am lăsat deoparte, fiți fără grijă, o mamă e în stare să treacă peste greșelile copiilor lor! Nepoții și strănepoții trebuie să știe de ele, dar n-am să le vorbesc eu despre asta, vă las pe voi s-o faceți, să vedem dacă ați înțeles!
Iar când mă gândesc la cei ce s-au dus și au lăsat doar amintiri, mi se înfioară inima, e greu să-ți pierzi un prunc, dar îți rămân ceilalți, de care trebuie să ai grijă, să crească și să se înmulțească, să nu uite lumea de acest neam, al nostru ! Numele ne caracterizează, fără identitate, nu existăm! Pentru asta, nu uitați să vă învățați copiii că locul unei mame e în sufletul copiilor ei! Își fac iluzii, mama rămâne mamă! nu o înlocuiește nimeni, oricât de multe daruri vi s-ar da! Întrebați-i pe cei dintre voi, care s-au dus la capătul lumii, dacă nu se gândesc la casa părintească, la sânul ocrotitor al mamei, la frații și surorile lor! Cei ce nu vor recunoaște dorul de casă, ori sunt niște mincinoși, ori nu a aparținut niciodată acestui neam! Să nu-i uitați niciodată nici pe unii, nici pe alții! Pe cei dintâi convingeți-i că se înșeală, pe cei din urmă, huiduiți-i, nu-i lăsați să trăiască liniștiți, până ce nu-și vor cere iertare! De aia v-am crescut mândri, să faceți punte între voi, și zăgaz, pentru răuvoitori!
 Nu vă mai plistisesc cu gânduri de babă cârtitoare, sunteți destul de mari să mergeți pe picioarele voastre!
Mulțumesc pentru urări, vouă să vă fie bine!
Cu drag, mama voastră, care vă iubește nespus de mult,

                                                               ROMÂNIA! 

Niciun comentariu: