miercuri, 17 octombrie 2018

BĂ - LADA TIMPULUI PIERDUT!

Și trece timpul ca un șpan,
Sărit din strungul unui prost!
Umflat, statistic, uneori,
Timpul se duce fără rost!

Și trec  minutele, ca ani,
Și orele se cern, răzleț,
Noi îl privim pe geam, trecând,
Și ne-ntrebăm de are preț!

Îl ciufulesc, cu drag și spor,
Toți nașparlii trecători!
Nici nu importă că-i ușor!
Doar să aducă…bănișori!

E un prieten, când e bun!
Și e-un dușman, când nu-l dorim!
Timpul e-un mare plutitor
Dar noi nu știm să îl trăim!

Îl vrem docil și plângăreț!
Îl aruncăm, ca pe-o sardea!
Și ne jucăm cu goana lui,
Îl consumăm, de acadea!

E invizibil, când dorim!
Iar spatele i-l arătăm,
Când trece și pe strada mea,
Apoi, când trece, îl uităm!

Dar, din păcate, fără el,
N-am exista și n-am rodi!
E trecător și ucigaș,
Dar, fără el, nu am trăi!

Mă întristez, să-l irosesc!
Aș vrea să îl păstrez pe-al meu!
Mă enervează să-i privesc
Pe alții, cum l-azvârle-n hău!

Mai sunt și alții, nevropați,
Care îl toacă pe nimic!
Îl fură și se simt furați,
Zicând că-i fraier și e mic!

Abia când zilele s-au dus,
Iar anii intră-n abator,
Ne întrebăm cum a apus
Și ni se face, subit, dor!

Niciun comentariu: