joi, 11 octombrie 2018

ÎNTÂMPLĂRI CU FRAIERI!(I)


Gașca celor patru nătărăi avea o problemă cu pepenii - le stăteau în gât! Așa că nu-i de mirare că mai toată vara nu prea dormeau noaptea, cum nu dormeau nici câinii și nici păzitorii de pepenării!
După 30 de ani, Gheorghiță povestește cu stătea treaba:
-Întro noapte, ne-am înțeles să mergem la furat pepeni, la moș Niculae. Am așteptat să adoarmă zgâtia de soru-mea mică, ce nu voia să închidă ochii, și pace! Trupa s-a adunat în spatele bisericii și prima întrebare a fost - Nu-i prea devreme pentru pepeni? Ținând, însă, cont că deja mâncasem vreo doi anul ăla, am hotărât că - Nu! nu e prea devreme!
Judecata noastră a fost proastă - nu erau copți! Am început să tropăim printre pepeni, spărgându-i și gustându-i, deși aveau gust de bostan!
La un moment dat, am văzut în mijlocul tarlalei o moviliță, nu prea mare, cam ca un pepene uriaș, dar n-am apucat să ajungem la el, că pepenele s-a ridicat, nu prea mult, dar îndeajuns să ni se facă părul – măciucă! Asta n-ar fi fost nimic, dacă un urlet groaznic, de animal  lovit, aflat pe moarte, nu ne-ar fi șfâșiat urechile!
Niciunul n-a mai stat să vadă ce e  - precum potârnichile, am fugit în toate direcțiile, și, numai din instinct, am ajuns acasă, dar mult mai târziu, nici nu știu pe unde am ocolit. M-am vârât în pat, îmbrăcat, și mi-am ascultat dinții clănțănind – Ce dracu’ fusese aia? Spre dimineață am adormit, fără să mă dezbrac, cu inima-n gât!
A doua zi, când m-am trezit, mama stătea la gard, cu vecina, și vorbeau:
-Nu știu ce l-a pălit pe moș Niculae, dar uite ce țantoș merge, zici că-i gânsac! Se laudă că aznoapte l-au călcat hoții, dar, deși erau peste zece, toți namile, nu s-a temut, a răcnit la ei și ăia au fugit mâncând pământul! Mai zice că era cald în casă și a ieșit să se răcorească, da cred că ieșise să-și facă nevoile, n-avea ce căuta printre pepeni! Care au fost proștii, care s-au speriat, că moșu abia are un metru jumate înălțime, și 45 de kile, cu tot cu nădragi? Și nici pepeni n-au mâncat!


Niciun comentariu: